Jak założyć sklep internetowy z produktami dla dzieci — szanse i ryzyka
Sklep internetowy okazał się przyszłością sprzedaży. Zwłaszcza jeśli proponowany w nim asortyment nie jest produktem pierwszej potrzeby. Wciąż większość zakupów dokonujemy bowiem w sklepach stacjonarnych. Tam zaopatrujemy się w żywność, alkohol, czy napoje. Coraz większą jednak popularnością zdobywa sprzedaż w Sieci. Dotyczy głównie ubrań, sprzętu RTV i AGD, jak również elektroniki. W sklepie internetowym dostępne są niemal wszystkie niezbędne człowiekowi produkty. Także te służące wychowaniu dziecka, czy karierze zawodowej. Czy sprzedaż internetowa się opłaca?
Sklep internetowy — zalety
Na czym polega fenomen sklepów online? Mają wiele zalet. Najważniejszą są niskie koszty prowadzenia biznesu. Jest to bowiem aplikacja internetowa, która ma niewygórowane wymagania. Zalety biznesu online to przede wszystkim:
- lokalizacja sklepu nie ma znaczenia dla kupującego;
- niskie koszty utrzymania;
- brak konieczności utrzymywania magazynu;
- szerokie grono potencjalnych klientów;
- nieograniczona ilość produktów i asortymentu.
Lokalizacja sklepu internetowego
Lokalizacja sklepu online nie ma większego wpływu na sprzedaż. Mówimy tu oczywiście o sklepie, który znajduje się i wysyła towar z terytorium kraju. Wiele platform sprzedażowych prowadzi sprzedaż z Chin. To znacząco wydłuża czas oczekiwania na towar. Prowadzić to może do niepotrzebnych zgrzytów na linii właściciel sklepu — klient. Każdy bowiem chce mieć zakupiony towar jak najszybciej. Lokalizacja ma tu jednak minimalne znaczenie. Internet jest równy dla wszystkich. Dotarcie do klienta realizuje się w zupełnie inny niż w sklepie stacjonarnym sposób.
Niskie koszty utrzymania sklepu online
Oczywiście w porównaniu ze sklepem stacjonarnym. Tu bowiem nie ma potrzeby wynajmowania lokalu w ruchliwej części miasta. Do obsługi sklepu internetowego wystarczy też mniejsza ilość obsługi. Niewielkie platformy mogą być obsłużone nawet przez jedną osobę. Nawet przy dużym ruchu i potężnym asortymencie. To także niższe zużycie prądu i inne koszty związane z siedzibą.
W sklepie online nie jest konieczny magazyn
Tak, to prawda. Jednak z zastrzeżeniem, że nie tyczy się to wszystkich firm. Dużo tu zależy od podjętych wcześniej decyzji. Sklep internetowy może być bowiem przedstawicielstwem kilku firm, które przejmują na siebie wysyłkę towaru. Nie inaczej wygląda handel w modelu dropshippingowym. Tu także towar wysłany jest bezpośrednio z hurtowni. To duża oszczędność czasu, miejsca oraz pracy, którą należy wykonać.
Szerokie grono odbiorców
Sklep internetowy może być znany w całym kraju. Na pewno wiele tu zależy od jego jakości technicznej oraz budżetu na reklamę. Konkurencja jest tu bowiem duża w każdej branży. Nie mniej z ofertą trafić można do każdego zainteresowanego dysponującego dostępem do Sieci. Wiele sklepów online operuje także na rynkach zagranicznych. Dodatkowym atutem jest możliwość sprzedaży towarów na platformach handlowych.
Nieograniczony asortyment
Sklep internetowy to z założenia nieograniczony asortyment. Można tu trzymać się jednej branży. Można też zrobić z witryny swoisty supermarket. Tak naprawdę jedynie od właściciela zależy ilość i jakość sprzedawanego towaru. Wiele sklepów online współpracuje z producentami jednej branży. Stają się przez to wyspecjalizowane w danym asortymencie. W konsekwencji to doskonała metoda na lojalność klienta. No i lepiej być dobrym w jednym niż słabym we wszystkim. Stąd sklepy internetowe często oferują produkty nieosiągalne w sprzedaży stacjonarnej.
Sprzedaż online i stacjonarnie
Sprzedaż online i stacjonarna to połączenie dwóch sposobów na zarabianie. Osoby prowadzące tradycyjny sklep mogą prowadzić sprzedaż także w Internecie. Znacznie zwiększa to rozpoznawalność lokalną marki. Przy okazji warto zainwestować tu w dodatkową pomoc. Taką okazać się może terenowy handlowiec. To popularna forma dystrybucji towaru. Zwłaszcza jeśli oferujemy sprzedaż hurtową lub produkty dla firm. Mnogość ogłoszeń na portalach związanych z pracą niejako potwierdza ten trend. Wystarczy spojrzeć: przedstawiciel handlowy jako wsparcie dla działań online — oferty pracy. To atrakcyjna forma pracy i duże wsparcie dla sprzedaży w sklepie online.
Jak założyć sklep online z produktami dla dzieci
Jednym z popularniejszych pomysłów na asortyment sklepu internetowego są produkty dla dzieci. Dlaczego? Bo to towar, na który popyt jest zawsze. Jest on bowiem najistotniejszy. Najlepszy bowiem sklep online może nie przynosić dochodu, jeśli nie ma w nim odpowiedniego asortymentu. Od tego należy zacząć. Najłatwiej podpisać tu umowę na dystrybucję produktów dziecięcych z producentem, hurtownikiem lub importerem. Opcją jest też wspomniany już dropshipping. Co dalej? Jak założyć sklep internetowy dla dzieci? Do wyboru mamy kilka opcji:
- płatna aplikacja systemowa — gotowy sklep u usługodawcy;
- własny sklep internetowy budowany w Sieci od podstaw;
- Sprzedaż na platformach handlowych.
Gotowy sklep online na abonament
Może nie jest w pełni gotowy, na pewno jednak jest z nim najmniej pracy. Gotowe sklepy internetowe to całe systemy sprzedaży, które należy jedynie podpiąć pod domenę. Pozostaje jeszcze nieco konfiguracji pod konkretną firmę. Czasami konieczna jest umowa z przedsiębiorstwem obsługującym płatności. To najprostsze rozwiązanie. Ma jednak swoje ograniczenia. W wielu przypadkach takie sklepy online mają uproszczoną formę reklamy. Są przez to mniej widoczne w Sieci. Tu z pewnością lepsze będzie własne rozwiązanie.
Własny sklep internetowy — od podstaw
Własny sklep internetowy dla dzieci budowany jest od podstaw. Opiera się na dostępnych na rynku narzędziach. To dość skomplikowany i czasochłonny proces. Wymaga większej inwestycji niż rozwiązania gotowe. Pozostawia przy tym pełną możliwość reklamy i edytowania ustawień. Ważne jest przy tym zachowanie zasad tworzenia sklepów w Sieci. Rozwiązanie to polecane jest osobom, które są specjalistami w dziedzinie. Ewentualnie użytkownikom, którzy zdecydują się na zewnętrzne administrowanie sklepem internetowym. Własny sklep online to możliwość niemal nieograniczonej reklamy darmowej i płatnej. Dodatkowym atutem jest możliwość łączenia go z kontami Social Media. Warto bowiem pamiętać, że to kolejne medium do skutecznej sprzedaży.
Sprzedaż produktów dla dzieci na platformach handlowych
To rozwiązanie trudno nazwać prawdziwym sklepem. W rzeczywistości bardziej odpowiada handlowi na cyfrowym bazarze. Jest to jednak dobry sposób dla osób, które chcą spróbować swoich sił w handlu. To także doskonała metoda na sprawdzenie chodliwości produktów. Tu bowiem można puścić krótką serię towaru i sprawdzić efekt w sprzedaży. Tu także można zapoznać się z orientacyjnymi cenami asortymentu dla dzieci.
Oferta dobrego sklepu online z artykułami dla dzieci
Co powinno być w ofercie dobrego sklepu internetowego z produktami dla dzieci? Nie ma tu standardowego rozwiązania. Wiele bowiem zależy od dostępnego sprzedawcy towaru. Najprościej ująć to w kategoriach wiekowych. Jeśli chcemy sklep dla najmłodszych, warto zadbać o kompleksowy asortyment. Tu doskonale sprzedawać się będą:
- smoczki, butelki i naczynia do karmienia;
- przewijaki, śpiworki i ubrania dla maluchów;
- łóżeczka dla dzieci;
- żywność dla niemowląt i dzieci starszych.
Powyższy przykład to niewielka część asortymentu do sklepu z produktami dla dzieci. Ważne jest przy tym, by produkty były jak najlepszej jakości. Stanowią one bowiem nieocenioną pomoc. Należy też pamiętać, że rodzice, czy opiekunka, mogą wystawić opinię w Internecie. Dotyczyć ona może zarówno produktów, jak i obsługi klienta. Warto zatem od początku dbać o najlepszy wizerunek sklepu online z produktami dla dzieci. Istotnym tu będzie polityka firmy w kontekście obsługi zwrotów, reklamacji i samej sprzedaży.